Ämma tee 73, Harjumaa kardiraja juurdepääsutee ning tehnovõrkude projekt

 

  • Tellija: Bellone Holding Oü
  • Projekteeritud ala: Põhilised katendite mahud: AB katendid ca 7800 m2, Tehiskividest sillutiskatendid ca 1000 m2
  • Projekteerimise aeg: 2023-2024
  • Asukoht: Ämma tee 73, Iru küla, Jõelähtme vald, Harjumaa
  • Projekti meeskond: Projekteerija Triin Lilienthal, projekteeris/kontrollis/vastutav insener: Andres Reisenbuk ning projektijuht Andro Lai

Info projekti kohta

Ligikaudu 2/3-le krundi pinnast rajatakse hobikardirada. Projekteeritav rada hõlmab kogu krundi kesk- ja idapoolse osa. Kardikeskuse hoone on paigutatud krundi läänekülje keskele ehitusala piirile. Parkla on kavandatud Ämma tee ja hoone vahelisele alale kogu krundi piiri pikkuses. Krundile on kaks sissepääsu, mis võimaldab parklale hea juurdepääsu ja sujuva läbisõidu. Krundi Ämma tee poolse külje lõunapoolsesse ossa on kavandatud juurdepääs kergliiklusele ja jalakäijatele. Kergliiklustee paikneb DP järgi tänava lääneküljel. Parklat on liigendatud kõrghaljastusega, samuti istutatakse puudegrupid asendiplaanil tähistatud kohtadesse hoonest lõunas. Parklas on 55 parkimiskohta, millest 2 invasõidukile ja 1 laadimisvõimalusega autokoht elektriautole. Parkla lõunapoolse sissesõidutee äärde, krundi piirile, rajatakse varjualune sorteeritud jäätmete konteineritele. Parkla põhjaossa rajatakse komplektne bensiinitankla mahutavusega <5m³. Projekteeritud on 2m kõrge müratõkkevall kinnistu põhjapiirile. Kinnistu on ette nähtud piirata 1.8m kõrge aiaga, parkla on eraldatud kardirajast 1.2m kõrge aiaga, piirdeaiad on kirjeldatud arhitektuurses osas.

Mis oli erilist?

Hobikardirada, selle juurdepääsutee, parkla, kõnniteed ning vajalikud tehnovõrgud. Projekteeritud maha sõidud on kokku viidud olemasoleva Ämma teega. Kõrguslikud sidumised arhitektuurse hoone osaga. Tegemist on ainulaadse erirajatisega Eestis, mille projekteerimise protsessi oli tellija poolt kaasatud rahvusvaheline meeskond - professionaalsed rajameistrid Hollandist ja Itaaliast andsid sisendina võistlustaseme vajadusi rahuldava raja asendiplaanilise lahenduse, millele projekteeris T-Model OÜ erilahendusena vertikaalplaneeringu. Erilahendusena on siin projekteeritud ka rajavalgustus, arvestades minimaalseid pimestustegureid ja maksimaalset valgustiheduse ühtsust rajal.